Фън-шуй в София? Да, от L6 Studio

1031

fengshuiЖилището е разположено в полите на Витоша и заема площ от 140 кв.м. Интериорният проект за него е реализиран през март 2008 г. Характерно е с меки форми на мебелите, заоблени ръбове, максимално изправяне на контура на цялото жилище, както и функционално разпределение, отговарящи на принципите на фън-шуй. С дневната, разположена в абсолютния център на обитаване (както в старо българско жилище), спални в съответните „ъгли“ на апартамента, закътани бани. Идеята на дизайнерите е била ярките цветове в дневната да бъдат взети като символ на всеки от цветовете в другите помещения.

трудности
Поради обединяването реално на два апартамента, архитектите са поставили в средата им дневната, от което са възникнали доста сложни реконструкции. Присъединени са балкони, а в дневната е останала една колона, която е била на балкона преди това. Тя е свързана с масивния нисък червен шкаф. Получено е едно е отворено пространствено решение с влизане в дневната, към която през стъклени врати е приобщена и кухня с трапезария.

изисквания и решения
Клиентите са държали в интериора да се усеща присъствието на дърво, като в същото време не са искали това да “натежи” или да изглежда като за по-възрастен тип хора. Връзката, която дизайнерите са направили с цветовите акценти между помещенията е и решението, от което са най-доволни. Другото е банята за гости – цялата облечена от пода, тавана и стените с малки мозаечни плочки на Bisazza. Банята е интегрирана в дневното пространство като всички ръбове и ъгли в нея са били напълно заоблени. Това е било другото изискване на клиентите – придържане към принципите на фън-шуй, което автоматично отхвърля всички “агресивни” ръбове и остри линии. Идея, оказала влияние и приложена върху целия интериор – с тази претенция са съобразени всички аксесоари, осветителни тела и дори някои мебели.

бихме променили…
Дизайнерите са искали да продължат тази идея и във връзката между дървените стени и подовете и те да бъдат “свързани” отново с обли дървени первази за да няма прав ъгъл между тях. Малко като в подводница, но фен-шуй… Този объл преход се е оказал доста скъп за реализиране, заради паркета и в крайна сметка те са се отказали от него.

началнен проект/крайна реализация
Дизайнерите са си позволили много малки промени между първоначалната идея и крайната визия на интериора. Те са избегнали проектирането на 3D проекти, които внасят в клиента усещане за определени цветове и материали, които никога немогат да съответсват на реалните мостри и цветове, с които се работи .

скандинавски стил
Дървен фон и естествени материали, с изключително силни цветови акценти от червено, жълто и синьо, без да стоят грубо и брутално, лакови мебели и стъклени врати… “Усещането на скандинавския дизайн дизайн не е съзнателно търсено, въпреки че влиянието му не може да се отрече”, коментира Ивайло Захариев от L6 Studio. Голяма част от мебелите са дело на скандинавски дизайнери. “Ако имам една дума, с която трябва да оприлича жилището, то тя би била “дълготрайна свежест”, без да искам това да звучи като реклама на прах за пране”, продължава с чувство за хумор Иво.

разходка наоколо
С влизането в апартамента, човек попада директно в дневната. В нея – диван Tufty Time на Патрисия Уркиола за B&B (от Senza), масичка T-Phoenix отново дело на Уркиола за Moroso и стол Orange Slice на Пиер Пулен за Artiforf (и двете от Gamma design). Библиотеката от дъбово дърво е с подвижни вратички, закриващи различните секции. Зад една от тях е “скрит” и климатикът. Осветлението е с лампите на Erco (от Altroniks). Червеният лакиран шкаф, произведен от Сена-арт и сините плъзгащи се стъклени панели на вратата Grafis на Rimadesio се явяват полупреграда между дневната и кухнята. В трапезарията е масата Pedestal на Ееро Сааринен с полиран черен мраморен плот (от Alivar) и лампата на Cattelany&Smith (от Gamma design), а черните столове са на B&B (от Senza). Кухнята е изработена от Сена-арт по проект на архитектите от L6 Studio. Белите лакови плотове са на SKV, а уредите от Kuppersbusch. Отново по правилата на фън-шуй – аспираторът е със заоблени форми. Плотът е от технически камък. В спалнята леглото е на Ivano Redelli (от Gamma design). Осветителните тела на Dark (от Altroniks) са на магнитен принцип. Етажерката и шкафът са произведени от Сена – арт.