Интериорен атеизъм и нестандартни идеи

771

kramerХоландската рекламната агенция KesselsKramer е известна с нестандартните си идеи и вярата в казването на истината. Ако рекламата беше религия, те със сигурност щяха да създадат реформаторско движение. Затова не е изненада, че офисът им в Амстердам е, меко казано, неортодоксален. Когато холандският архитект А. C. Блейз построява неоготическата църква Божествено Просветление в Амстердам през 1882 г., надали си е представял какво ще замести ордена монахини, който кротко обитава сградата през миналия век. KesselsKramer наричат офиса си Magnifique Fiesta Palace (Невероятния дворец на фиестата), по-малко божествен и повече провокативен и оригинален.

ре-конструкции
Архитектите запазват изцяло първоначалната архитектура и свещените предмети- витражите, колоните, купола, амвона и акустичния орган. Интериорните решения обаче със сигурност нарушават някоя дизайнерска заповед, която забранява издигането на форт в стара църква. И на кула. И на футболно игрище. Едновременно. Архитектите се възползват максимално от височината на свода и създават умалени и фрагментирани модели на крепост и спасителна кула. Обособени са платформи за работните места, зони за релакс, библиотека и мини футболно игрище. Разликите в нивото създават по-добър визуален контакт и допринасят за контакта между служителите.

контрасти
Освен основните елементи, пространството е осеяно привидно хаотично с огради, плетове и старомодни мебели, закупени от разпродажби. Контрастът с Aeron Chair на Herman Miller, предпочетен за работните зони, добавя още един аспект на странност в цялостната визия. Подът е покрит с ивици изкуствена трева. Друг контраст, който дефинира уникалността на пространството, съществува между линията на арките и стените на форта. Интересен елемент е трамплинът от едната му страна, който служи за връзка с горния полуетаж и като място за почивка.

диско формалности
Конферентната зала е по-семпла от основното помещение и единственият елемент, напомнящ за предишното предназначение на сградата, е дървената маса. Ниските, разноцветни столчета и яркорозовият панел на стената разчупват аскетичното бяло на стените. Дискотопката е поредният нестандартен елемент в интериора. Целта на визуалния хаос е да стимулира креативността, а съдейки по проектите на KesselsKramer, просветлението със сигурност все още е там, в странната обител на една неконформистка рекламна агенция.