Студиото, където записва Мадона

847

madonnaАко сте си мечтали да живеете като рокзвезда, ако сте танцували на някои хит на Мадона или сте се въздишали в ритъма на „My Way“ на Синатра, то със сигурност има повод да разгледате следващите страници. Не сме забравили любителите на дизайна и архитектурата! Сградата на звукозаписна компания EASTWEST е мястото, където от 1961 г. насам са записвани евъргрийните на Синатра и хитовете на Мадона и самите Rolling Stones. Наскоро тя беше изцяло реновирана от бащата на „звездния дизайн“ – Филип Старк. Ще видите изобилие от дизайнерска екстравагантност, ще видите изобилие от икони на дизайна, ще видите… изобилие.

в храма на звука
„Беше важно да съхраним самите студийни помещения, защото акустиката им се е доказала през годините. Това е мястото с най-много награди за миксиране в света! Искахме да обновим интериора, за да създадем нова креативна атмосфера за артистите“, казва основателят на студиото и продуцент Дъг Роджърс. Не можем да игнорираме странните „трофеи“, които украсяват бюрото във фоайето – най-знаковите китари на рока – Fender Stratocaster и Gibson Flying V, оставени без струни – явно в името на дизайна…

червено кадифе
От момента, в който попаднете във фоайето, вие сте в плен на изобилието и лукса. Огромната червена завеса от кадифе е поставена, „за да създаде у музикантите чувството, че излизат на сцената“, когато влизат в студиото. На същия етаж се намират и трите специални „арт зони“, където звездите да почиват, както и кухнята… На мецанина е разположена конферентна зала за тонрежисьорите и инженерите. На най-горния етаж, Старк поставя VIP апартамент с частен вход.

superstar(K)
„Аз слушам музика, докато създавам дизайн и мисля, че качеството на продуктите ми зависи пряко от качеството на музиката, затова винаги съм мечтал за такъв проект. Искам музикантите да се чувстват максимално добре, когато записват. Те прекарват по 12 ч. в тези тесни помещения, представяте ли си? Исках да им предложа един по-хуманен дизайн с малки зони за релакс, където да похапнат и да се чувстват удобно“, разкрива Филип Старк. За нас остава да интерпретираме каква музика е слушал дизайнерът, докато е създавал платинената глава за стола Bronze, поставен в едната релакс зона, до кухнята…

между лудостта и гения
За звездите не е достатъчно неоновото осветление в яркозелено, което „пълзи“ по стените на отделните помещения. Не е достатъчна и „имитацията“ на сцена с вградените светлини в пода от полиран бетон, поне не и според г-н Старк. Трябват им и стени от черна дъска, върху които да рисуват. Първото място за изява е подарено на дъщерята на Старк – Ара, която изрисува с тебешир пано в ренесансов стил, подобно на това в друг техен проект – френския Le Maurice. По поръчка на дизайнера, на помощ идва местен графити артист – разбира се, името му не се споменава.

склад за лукс
Все пак, Филип Старк не е егоцентрик. Наистина! В уникалната лаундж зона на първо ниво намират място и продукти на други дизайнери. Там е лампата-кон Horse Lamp на Front за moooi, там е и капитонираният пуф на De Padova, облечен в черен полиестер, типично по рокерски. Там е уникалната лампа-ботуш Moschino Boot Lamp от колекцията на модната компания, предназначена за дома. Разбира се, над всичко бди богато орнаментираният и грациозен полилей Zenith, дело на Филип Старк. Но няма как да не си позволя лично пристрастие по отношение на тапицерията на дивана. Към нея са пришити лога, знаци и популярни символи на легенди на рока от близкото и далечно минало. Там са Marilyn Manson, KISS, Led Zeppelin, там са и екстравагантните глам рокери The Darkness и алтърнатив металистите от System of a Down. Признавам я за любимата ми част от интериора.

под маската
Похвално за проекта е, че зад екстремния лукс на интериора се крият и технически подобрения. В просторното студио е внедрено високотехнологично аналогово оборудване, което се смята за колекционерска реликва в областта. Сред примерите е миксаторският пулт EMI REDD и системата усилватели за китара EMI REDD47. Сред забележителностите е и пулта Trident A , използван за записването на албума на Beach Boys „Pet Sounds“. По желание на продуцента, на тавана са монтирани цветни сценични прожектори, а в стените са внедрени амбиентни осветителни тела, които допринасят за атмосферата в студиото и „настройката“ на различните музиканти.