Big Brother с нов интериор от Кирил Якимов

945

kirilРешено е, стартовата дата на дългоочаквания нов сезон на Big Brother е 22 март. Какво изненади ще ни подготвят организаторите? За коментар се обурнахме към Кирил Якимов, собственик на Kapitel Design и автор на над 250 проекти. Последният му проект е за декор на комплекса за новия сезон на Големия брат, така че тръпнете. В портфолиото му се нареждат още телевизионните студиа на новинарските емисии на БНТ1, bTV и Нова, както и сутрешния блок на Нова, проектите на къщите и live студиата на различните сезони на Big и VIP Brother, декорите на Стани богат, Великолепната шесторка, Dancing Stars и VIP Dance, Часът на истината, Станция Нова…

Какво интересно ни очаква в новия сезон на Big Brother?
Този сезон е различен с това, че ще бъде „семеен“, т.е. в къщата ще влязат семейства. Респективно, това изисква една по-специфична архитектура на къщата. Постарахме се максимално да се придържаме към идеите на продуцентите, за да може предаването да стане наистина интересно и любопитно за публиката.

На каква площ и колко сгради ще съдържа комплексът за новия сезон?
Целият комплекс е значително по-голям спрямо предните сезони. Застроената площ в т.нар. „игрална част“, която е условно казано „старата къща“ е 397 кв.м., без да се броят коридорите, от които се осъществява снимането. В двора застроихме още 170 кв.м., които ги нямаше в предния сезон, без отново да броим снимачните коридори. Къщата е общо с около 300 кв.м. приблизително площ в повече от предходните сезони.

Какво е особеното в проекта за комплекса?
Ще има две по-луксозни спални, ще има две общи спални, които ще са тематични, но в момента не мога да разкрия каква е тематиката им. Ще има и още две по-редови. Къщата ще бъде с различни зони – трапезария, ресторант, какъвто до момента не е имало в предните сезони и ред други изненадващи пространствени елементи. Ще има всички белези за живеенето в една социална общност – магазин, барбекю, детска зона. Беше предвидена дори идеята за места, където хората да ходят на работа, но това отпадна.

Разкажи ми за общите места и площи, където ще се събират всички, както и за обзавеждането в тях?
Обзавеждането основно го предостави фирма Nido, като то е, най-общо казано, разделено в два жанра. Има мебели, които са доста модерни и са в стилистиката на поп-арта, както модели от новата им серия Design Apparat в индъстриъл стил. Ще има две зони в общото помещение, хола и трапезарията. Трапезарията е по-индъстриъл. Меката мебел и акцентите в обзавеждането на холната част са в изразен поп-арт стил. Така че ще има едно сравнително отчетливо разделение на двете зони.

Какви са използваните материалите в помещенията?
За материалите е малко сложно да се говори, поради факта, че все пак това е декор. Това не е типичното строителство, за мога да разкажа точко как се правят нещата. Самата технология е наше ноу-хау и не бих искал да я коментирам. Използвани са всякакви материали – и естествени, и такива, които са типични за изграждането на един декор и са по-бутафорни. Къщата е едно съоръжение, което съчетава в себе си високотехнологичните елементи, касаещи снимането и осветлението на пространствата, функцията на декор и функцията на нормална къща за живеене. Това е един хибрид между декор иреална жилищна сграда.

Какво е особеното при осветлението?
Има много осветителни тела с определена цветна температура, които дават равномерно осветление. Така може денонощно да се снима и да се получава картина, приятна за зрителя.

В какво се изразява участието на студиото ви в проекта?
Това е къща в къщата. Има едно бетонно хале, което е голо и в което изграждаме къща. Целият комплекс е затворен в това хале, с изключение на открития двор. Изработихме целия проект. Първо направихме архитектурната част, след това – 3D визуализациите. Тези визуализации обсъдихме с продуцентския екип, с режисьора на предаването и с отговорния оператор. След това започна самата строителна част, с която ние се занимаваме. След това дойде и одекоряването. А после дойде подборът на мебели, аксесоари, посуда, както и на целия текстил от чаршафи и възглавници до най-дребните акценти на интериора.

Колко време отне реализацията?
Около месец и половина.

Бюджетът за изпълнението му?
Бюджетът е висок, но е търговска тайна.

Как е обзаведена стаята за секс?
Това са елементи от концепцията на продуцентите, така че не мога да го кометирам.

Не се ли пренасити ефира вече от толкова много реалити програми? Откъде произхожда нуждата на хората да ги гледат?
Може би това е един глад на публиката да види себе си отстрани, да се припознаят в участниците. Тези реалити програми са много близки като същност с TV сериалите, където хората по същия начин се припознават с героите, виждат собствените си проблеми, болки, мъки, радости… По същия начин те се вживяват и в реалити програмите. Във ВИП сезоните на Big Brother виждат любимите си звезди, поставени в една нетипична и екстремна ситуация. Животът в къщата е екстремно преживяване – там цялото съществуване на човек е извадено от контекста на ежедневието. Така че, причините са много и са комплексни. Все повече мисля, че това е бъдещето на телевизионните шоу-програми – все по-силно застъпен реалити момент да има в тях. Все повече телевизията да става интерактивна. Доколкото знам, в Германия в момента тече един Big Brother, който е едно непрестанно съществуване в къщата, без начало и без край. Участниците се преливат – влизат, излизат, непрекъснато има нови хора. Реален живот в реалния живот.

Това първият „семеен“ Big Brother ли е в световен мащаб?
Доколкото знам, да – това е първият сериозен опит да се направи такова предаване. Правен е подобен опит, но той е бил несполучлив.

Колко е голямо влиянието, което продуцентите оказват върху свободата ти на работа?
Не можем да си позволим самоцелна работа върху проекта. Трябва да работим в екип, както с продуцентите, тъй като създават съдържанието на предаването, така и с останалите колеги от екипа – имам предвид режисьора и операторите, защото това е един голям колективен проект. Не може да си позволим да направим една къща, просто заради архитектурата. Трябва да работим в много тясно сътрудничество. Много характерно е това, че проектът се развива във времето, в процеса на реализацията заради кастингите. Много често се случва вече одобрени дизайнерски и пространствени решения, които са възприети от целия екип, да бъдат променени в движение, поради това, че в къщата ще влязат друг тип хора с други нужди. Трябва да се реагира изключително бързо.

Да очакваме ли интересен сезон?
Сезонът ще бъде изключително интересен, предаването ще бъде много силно. Нямам представа какви хора ще влязат, пазят се в тайна. Всичко вече е готово за началото, в момента вървят съвсем козметични работи по къщата.

Какво те вдъхновяваше, докато работеше по проекта?
Винаги ме мотивира адреналина и ужасно кратките срокове.