Пол Андрю – за Китай с любов

638

andreuДнес съвсем спокойно можем да кажем за Пол Андрю, че той е най-популярният французин сред жителите на милярден Китай. Роден е в далечната 1938 г. в провинция Бордо, Франци. Последните две десетилетия той проектира многжество сгради, Това са някои от възложените му поръчки за обществени сгради на територията на „Поднебесната Империя“: Oriental Art Center, Shanghai, New Administrative Centre of City of Chengdu , Oriental Art Center Concert Hall and Performance Spaces, Shanghai, Guangdong Science Center, Guangzhou…Пол Андрю се дипломира през 1961 г. в Ecole Polytеchnique като инженер. Дълги години работи по проекти предимно за летища, най-известното сред които е Charles-de-Gaulle в Париж.

наградите
Той е носител на престижни национални ордени и отличия. Почетен член е на Academy of Arts and Letters, Academy of Architecture, Academy of Air and Space, Academy des Technologies. През 2006 г. арх. Андрю получава признание за цялостната си кариера под формата на наградата Crystal Globe от International Academy of Architecture. Вече ви представихме един от неговите проекти, разберете още за философията на архитекта, от самия него!

китай
Китай е развиваща се и динамична страна, в която има множество фантастични възможности да участваш в нещо велико! Убеден съм, че след 20 или 30 години, когато хората погледнат сградата на националната опера, ще си кажат: „Това е типично китайска архитектура!“ И тя е такава: идеята възникна в Китай, сградата е построена в Китай и в строежа й няма нито едно парченце материал, което да е внесено от друга страна. Модерното и древното могат да съжителстват заедно и да се зачитат едно друго. Аз създавам модерни сгради, защото смятам, че положението в момента в Китай е модерно. Народът не гледа назад, знае своята история и е горд от нея, но живее и мисли за бъдещето.

отговорност
Разбира се, мисля за своята отговорност. Отговорен съм за нещо от изключителна важност и трябва да съм на ниво. Аз съм „слуга“ на сградата. Тази сграда е над мен, защото е финансирана от хората.

публиката на бъдещето
Обикновеният човек не се осмелява да ходи на опера или театър, защото си мисли, че тези места са за онези, които имат образование и познания. Иска ми се тези сгради да са различни и да са за всички, особено за младите хора. Публиката на бъдещето е млада и аз трябва да я поканя така, че да иска да влезе. В същото време трябва да покажеш на младите хора място с достойнство и култура, което не е дискотека.

работата на архитекта
Да си архитект е трудно, работата е много изискваща. Не е толкова забавно, колкото е отговорно: търсиш решения, следиш в коя посока се движиш. Огромен стрес е. Хората казват, че си щастлив, защото създаваш красиви проекти. И наиситна, ако ме питате дали целият труд си струва – отговорът е: да!